Mobirise


Vi har svar...

Sentralt  Enkelt  Rimelig

Leiekontrakt
Alle våre leieforhold har 3 mnd gjensidig oppsigelsestid. Oppsigelsestiden regnes alltid fra utløpet av den måned hvor oppsigelsen finner sted.

Nedenfor ser du mal for vår leiekontrakt. Denne tilpasses de aktuelle leieobjekt ved behov.

Info om nøkler
Alle våre eiendommer har systemlåser. Dette innebærer at det ikke er mulig å kopiere nøkler på egenhånd. Dersom nøkkel er mistet må utleier varsles omgående.

Ved tilbakelevering av hybel/leilighet skal nøkler tilbakeleveres i samme antall som ble utlevert ved innflytting.

Nøkkelskjema fylles ut og signeres ved innflytting.

Dersom leietaker mister nøkler, blir leietaker belastet etter følgende satser:

Tap av systemnøkkel (hoveddør/hybel/kjeller) kr 2.000,-
Tap av annen nøkkel kr 1.500,-

Renhold

STANDARD FOR NEDVASK

TV og internett
Alle våre boliger leies ut eks TV/internett. Dette innebærer at leietaker selv må bestille abonnement på TV/internett. Fiberlinje ligger nå inn til de fleste av våre eiendommer. Ta gjerne kontakt med oss ang info om hvilken leverandør som har linje til de enkelte eiendommene, og dette kan også de fleste leverandører opplyse om.

Merk at det ofte kan være noe leveringstid for å få opprettet abonnement så det lønner seg å bestille dette i god tid før innflytting.

Avfall og søppel
Flere av våre eiendommer i sentrumsnære områder har kun restavfallsbeholdere. Leietakere som bor i disse eiendommene må levere papir- og plastemballasje, samt glass og metall til Trondheim Renholdsverks midtby- og returpunkt (egne containere som har faste oppstillingsplasser i nærområdet). For oversikt over hvor disse containerne befinner seg kan du se kart på Renholdsverkets nettsider:

https://trv.no/levere-avfall/returpunkt-og-midtbypunkt/

Flytteavfall, som møbler og annet inventar, skal ikke kastes i eiendommens søppelcontainere, men bringes til egne miljøstasjoner eller renholdsverkets gjenvinningsstasjon på Heggstadmoen.

Husordensregler
Dette er et vedlegg til leiekontrakten. 

Vi ber alle våre leietakere gjøre seg godt kjent med husordensreglene

Husregler.pdf

Branninstruks
Branninstruksen ligger som vedlegg til leiekontrakten.

Vi ber alle våre leietakere gjøre seg godt kjent med branninstruksen.
Branninstruks.pdf

Strøm
Alle våre boliger leies ut eks strøm. Dette innebærer at leietaker selv må bestille strømabonnement. Normalt fyller vi ut skjema til Tensio (netteier) slik at leietaker blir kunde der, og leietaker deretter kan velge kraftleverandør.

Leietaker som flytter ut vil automatisk motta sluttavregning fra kraftleverandør når abonnement er overført på ny leietaker.

Depositum
Vi oppretter depositumskonti for alle leieforhold i DNB. Hvis leietaker ikke er kunde i DNB fra før må leietaker registrere seg i DNB først. Det skjer her:

Bli kunde her og nå – DNB

Deretter oppretter vi depositumskonto og leietaker vil få tilsendt kontonummer på epost.

Depositum må være fullt innbetalt før hybel/leilighet overtas.

Her er generell informasjon om depositumskonto i DNB:

Depositumskonto | Dagligbank fra A til Å – DNB

Ved tilbakelevering av hybel/leilighet blir depositumskonto frigitt når tilbakelevering er godkjent av utleier.

Merk at det er leietaker selv som må ta kontakt med DNB for å få tatt ut depositum og avsluttet konto.

Hvitevarer
Alle våre boliger leies ut med hvitevarer. Hvitevarer som medfølger er normalt komfyr, oppvaskmaskin, kjøleskap og vaskemaskin.

Vi ber leietakere gjøre seg kjent med bruksanvisning for hvitevarene. Dette kan normalt søkes opp enkelt på Google.

Leietakere må påse rengjøring av filter på vaskemaskin/tørketrommel og avriming av kjøleskap.

Tilbakelevering av bolig
Ved tilbakelevering skal boligen være ryddet og rengjort. Dette gjelder både leiligheten og eventuelle boder.

Vi gjennomgår tilbakeleveringsskjema som skal fylles ut og signeres av leietaker og utleier.

Dersom boligen ikke er ryddet og rengjort kan vi leie inn vaskefirma og kostnadene til dette kan belastes depositum.

Ta gjerne kontakt med oss forut for tilbakelevering dersom det er spørsmål knyttet til dette.

Bytte leietaker
Dersom du er leietaker i en felleskontrakt for en leilighet og du ønsker å flytte ut av leiligheten, kan du finne ny person til å overta din plass i kontrakten. Fyll ut skjema nedenfor og send dette til post@lettbo.no

Merk vilkårene som fremkommer av kontrakten. Når ny person overtar din plass i kontrakten gjelder ikke leiekontraktens oppsigelsestid, og ny leietaker overtar fra den dato som er avtalt med opprinnelig leietaker.

Søknad_bytte_leietaker.pdf




Kontakt Oss

Website Builder Software